Mode Cikgu..ON!

Wahaha..macam la selama ni tiada mood jadik cikgu kan? Actually skrg ni zaman pengangguran sementara tunggu KPM bagi penempatan. Entah manalah aku terbuang..terima je lah,yang penting ada murid untuk diajar. Mood Cikgu diactivate bila aku tengok gambar2 lama dalam lappy nih. Yang atas ni meja aku masa praktikal dekat Sabah Science Secondary School..wah..kemain nama..SMESH la🙂 Buku MUSLIHA tu buku rujukan chemistry yang aku curik dari meja cikgu senior sini..aku pinjam sebenarnya sebab aku bagi balik kan..hehe. Buku tu memang penyelamat aku lah..series aku mati kutu baca ref book Nexus Chem tuh..kau apahal editor,kemain tinggi level nak paham buku kau. Actually boleh paham tapi macam susah nak terangkanlah to students,aras tinggi lor. Buku musliha tu aku berebut dengan another collegue aku,Baiti n Jojo..kalo tak paham je..Iza,musliha mana? Wah gitu..mcm nak carik Cikgu Musliha kan nak tanya. Cikgu tu dah pindah pun,bukunyelah jadik azimat.tenkiut. dan boleh dilihat dalam lappy..winamp dan facebook. 2 benda penting bila kesunyian dalam staff room. Kalo tak sunyi pun tetap penting gak.ehehe. Buku2 students yang aku belum semak pun ada. Aku jarang bagi homework..sebabnya aku malas nak cek. Aku prefer bagi 1 soalan yang susah banding ngan soalan byk2 tp depends la kan dengan learning objective korang.

Ini students aku,bebudak form 1 masa ni..skrg dah form 2. Aku sangat2lah seronok bila masuk kelas diorang..Science. Banyak experiment,banyakla diorang baru discover..best bila korang bagitau benda baru then excited ni diorang..yeke cikgu?oohh..rupanya. Haa..

Korang boleh abaikan perut aku. Entah kenapa macam tuh,aku pun tak sure🙂 Kelas form 1 ni best ajar sebab gaya budak2 lagi..aku suruh main,main…aku suruh tanya,tanya..aku suruh buat lagu,buat n best pulak tuh. Siap ada nama aku lagik lagu tu. Miss Iza said don’t wear black shirt..in sunny days u may feel hot. Tu jelah aku ingat lirik dia,buat lagu guna tajuk Heat.

Mesti korang tepikir kan cemana la suara aku mengajar.suara aku kan lemah lembut gitu..wahaha..janganla korang tertipu. Buku laporan supervisor aku korang tau apa tulis? Voice control good,intonasi bagus, menarik dan suara sangat kuat sehingga dapat dengar ke kantin sekolah🙂 apakah…tapi aku agak kecewa la sebab cikgu lain kalau jerit je mesti kena takut..kalau aku?

miss…lagi miss..

lagi apa??!!

jerit lagi..

jahat tau..😥

aku garang lah..gambar ni aku rasa gambar paling garang..

Korang rasa? Garang kan…kann…kan…

🙂

3 responses to this post.

  1. Posted by fz on July 9, 2010 at 10:05 am

    mak ai!! garangnya!!! takut….. takut sy tingu background yg gelap tu… hahaha… za, jgn cuba jadi garang kerana kurang sesuai..garang pun nampak mcm comel ja…haih….

    Reply

  2. hahaha,,,rame banget tuh,,,

    Reply

Leave a Reply

